Zika Virus Telah Hits Thailand - 2016 - Thailand News And Articles

Tuesday 23 February 2016

Zika Virus Telah Hits Thailand - 2016

Zika Virus Telah Hits Thailand - 2016


virus ini mula didapati di Thailand lebih setahun yang lalu. Ia kesan sekitar 6 orang setiap tahun di Thailand. Tetapi dengan pertumbuhan pesat Zika di utara Amerika, siapa tahu whats sekitar sudut. Menjadi orang yang berhati-hati.

Thailand telah menubuhkan satu nombor telefon khas untuk memanggil jika anda mempunyai mana-mana gejala; anda perlu perlu menghubungi mereka di nombor ini: 1422 (ini adalah bercakap hotline Thai dan Inggeris).

Jabatan Kawalan Penyakit berkata demam Zika boleh didapati di Thailand. Mereka yang dijangkiti mengalami gejala serupa dengan kes ringan demam denggi dan biasanya pulih dalam tempoh dua hingga tujuh hari. Pegawai berkata, mereka mengambil langkah-langkah pengurangan nyamuk yang tidak dinyatakan. - Khaosan English

pegawai Thailand daripada Jabatan Penyakit dan Kawalan mahu rakyat Thailand dan warga asing tidak perlu bimbang kerana ia 'nampaknya' masih belum mencapai tahap di mana cukup berbahaya untuk menimbulkan masalah. Thailand dan rakyatnya perlu benar-benar berhati-hati. Jika anda dalam perjalanan, jangan lupa DEET anda.

Hanya wanita Pregant perlu concered tentang virus kerana tidak adalah maut - Menteri Kesihatan Piyasakol Sakolsatayadoern.

Ada pasti menjadi kenaikan Zika - seperti Denggi demam bertambah, ini menunjukkan bahawa Zika azam.

Hari ini, Pertubuhan Kesihatan Sedunia mencadangkan bahawa virus itu merebak sekitar dengan cepat dan bahawa akan ada sekitar 3-4.000.000 kes penyakit itu pada orang.

Tahun lalu penyakit itu dikesan di Amerika, di mana ia merebak letupan. Kenyang Margaret Chan Kesihatan Orhanisation Dunia (Ketua Pengarah.)

Kerajaan di seluruh dunia telah menasihati wanita hamil tidak melakukan perjalanan di mana penyakit ini adalah lazim. Walaupun tidak konkrit, ia telah dicadangkan di Amerika yang sesetengah kanak-kanak dilahirkan dengan kerosakan disebabkan oleh ibu-ibu yang mempunyai gigitan Mozzy dikontrakkan.

Cara Melindungi Diri Anda Terhadap Zika Virus


Seperti yang dinyatakan sebelum Zika Virus adalah sangat serupa dengan Demam Denggi dan anda harus melindungi diri anda daripada kedua-duanya. Kami keluarkan garis panduan untuk perlindungan demam denggi anda boleh mengikuti garis panduan ini di sini.


Apa Zika virus?


Zika adalah virus yang mendapat merebak kira-kira kepada orang lain melalui gigitan nyamuk (serupa dengan cara Demam Denggi mendapat kira-kira).
Penyakit itu tidak begitu serius, tetapi boleh mempunyai kesan sampingan yang teruk untuk pesakit dan bayi dalam kandungan. Salah satu kesan yang lebih serius adalah bahawa bayi boleh dilahirkan dengan otak belum dibangunkan. Baca lebih lanjut mengenai ini di sini.

Gejala umum Zika Virus termasuk:
demam
ruam
Sertai Pains
Red - Eye, Konjunktivitis

Tanda-tanda virus Zika boleh berlangsung antara beberapa hari untuk 1 - 3 minggu. Jika anda mempunyai mana-mana gejala-gejala ini maka sila hubungi nombor telefon yang diberikan (jika anda tinggal di Thailand) - 1422

No comments: